Jak dopisać się do spisu wyborców? To proste!

Wyjeżdżacie i 13 października nie będzie Was w miejscu, w którym mieszkacie na stałe, a mimo to chcielibyście wziąć udział w wyborach? Dopiszcie się do spisu wyborców. Dzięki temu będziecie mogli zagłosować poza miejscem stałego zamieszkania. Na skorzystanie z tej usługi macie czas tylko do 8 października, można to załatwić online.

Jedynym, co powinniście przygotować, aby skorzystać z tej e-usługi jest profil zaufany (lub e-dowód, jeśli go macie) i adres, pod którym będziecie w dniu wyborów. Co dalej?

Krok 1: na GOV.PL wybierz kartę Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Dopisz się do spisu wyborców.

Krok 2: Kliknij przycisk Dopisz się do spisu wyborców i zaloguj się profilem zaufanym (lub e-dowodem).

Krok 3: Wypełnij wniosek. Wskaż powód, dla którego chcesz dopisać się do spisu wyborców.

Krok 4: Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie profilem zaufanym (lub e-dowodem).

Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę Mój GOV i podany we wniosku adres e-mail.

Jeśli urzędnik stwierdzi we wniosku braki lub błędy, skontaktuje się z Tobą: telefonicznie, pocztą tradycyjną, e-mailem lub przez skrzynkę Mój GOV.

Sprawdzaj swoją skrzynkę – jeśli odpowiesz na wiadomość urzędnika, przyspieszy to załatwienie sprawy.

Przed udaniem się do lokalu wyborczego koniecznie sprawdź czy dopisano Cię do spisu wyborców.

Wniosek zawiera prośbę o powiadomieniu Cię na twój adres e-mail o dopisaniu do spisu wyborców.

Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi w ciągu 3 dni, skontaktuj się z urzędem.

Usługa jest bezpłatna.

Fot. ma charakter poglądowy, źródło gov.pl