Gra(tka) nie tylko dla mieszkańców Gdyni

Gdynia, która w 2008 roku jako jedyne miasto w Polsce znalazła się na planszy Monopoly Świat, już niedługo dołączy do miast takich jak Nowy Jork, Londyn czy Sydney, które posiadają własne edycje słynnej gry. Do współtworzenia gry są też zaproszeni mieszkańcy i sympatycy miasta, wybierając między innymi lokalizację na najdroższe pole na planszy.

Wydanie gry planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Mieszkańcy oraz sympatycy Gdyni do tego czasu będą mieć znaczący wpływ na ostateczny kształt i kreację gry poprzez różne aktywności i konkursy, nie tylko przy głosowaniu na najdroższe pole.

To kultowa gra, znana na całym świecie. Kilka lat temu, dzięki głosowaniu gdynian i naszych przyjaciół, Gdynia stała się jedynym polskim miastem na światowej edycji gry Monopoly. To bardzo nas ucieszyło i zarazem zwróciło uwagę, jak wielkie zainteresowanie miastem wynikało z tego faktu. Stąd między innymi decyzja o tym, by powstała wyłącznie gdyńska edycja. Chcemy stworzyć taką formułę gry, która będzie wspaniałą zabawą nie tylko dla gdynian, ale i dla naszych przyjaciół w całym kraju i nie tylko – zaznaczył Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejskie edycje Monopoly to z założenia projekty prezentujące walory danego miasta, jego ważne plenery, obiekty i wydarzenia, które stanowią o jego charakterze, a także atrakcyjności dla mieszkańców i turystów. Projekt uwzględnia miejsca z obszaru kultury, edukacji, architektury oraz lokalnego biznesu.

Nie tylko dla mieszkańców

To gratka nie tylko dla mieszkańców utożsamiających się z Gdynią, ale też na przykład dla turystów – oprócz emocji, jakie dostarcza gra Monopoly, otrzymają w atrakcyjnej formie informacje o miejscu, które odwiedzają. Dzięki dystrybucji online także mieszkańcy innych miast będą mogli z łatwością zakupić grę i zapoznać się z walorami miasta.

 To prezent dla naszych mieszkańców oraz dla turystów, którzy chcą przypomnieć sobie gdyński klimat po powrocie z wypoczynku w Gdyni i, do czego zachęcamy, zaplanować kolejny pobyt w naszym mieście – podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. –  Bardzo się cieszę, że mamy szansę promować miasto w tak nietypowy i ciekawy sposób. Właściciel marki Monopoly wybiera na swoich partnerów tylko miasta, które są już rozpoznawalne w świecie. W ten oto sposób dołączamy do elity miast takich jak Londyn, Nowy Jork, Sydney, a w Polsce Poznań czy Kraków – dodaje.

Do tej pory własne edycje gry w Polsce posiadają m.in. Kraków, Wrocław, Poznań czy Tatry i Zakopane.

ZOBACZ TAKŻE:

Gitara Phoebe czy pizza Joey’a?

Fot., źródło Gdynia.pl