Jak burgerownie sieciowe w Polsce reagują na trend roślinny? Raport RoślinnieJemy

Nawyki żywieniowe Polaków zmieniają się. Według badań przeprowadzonych w maju 2019 przez Panel Ariadna i Stowarzyszenie Otwarte Klatki już ponad 28% Polaków od czasu do czasu spożywa roślinne alternatywy mięsa, a 6% Polaków jada takie produkty regularnie. Badania pokazują też rosnący trend ograniczania spożycia mięsa – według Raportu Food-Trendów Pyszne.pl już milion Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż dwa miliony planuje przejść na taką dietę. Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w ośmiu sieciach burgerowni w Polsce. Triumfuje rodzimy 7TH STREET BAR & GRILL oraz Max Burgers.

Retailerzy coraz chętniej wprowadzają w związku z tym na półki produkty roślinne, w tym także coraz wyższej jakości zamienniki mięsa. Sięgają po nie nie tylko weganie i wegetarianie, lecz także ci, którzy chcą zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko. Potencjał roślinnych produktów dostrzegło wielu inwestorów, finansując stworzenie innowacyjnych zamienników mięsa, takich jak Impossible Burger czy Beyond Meat. Wykorzystanie nowych technologii pozwoliło stworzyć produkty już teraz w ślepych testach oceniane jako produkty mięsne, a jednocześnie posiadające nad nimi przewagę jeśli chodzi o wpływ na zdrowie konsumentów oraz ślad węglowy.

Przy pracach nad raportem pod lupę RoślinnieJemy wzięte zostały wyłącznie konwencjonalne burgerownie sieciowe – te, które opierają się przede wszystkim na mięsnych kanapkach. W rankingu uwzględniono 8 sieci burgerowni: McDonald’s, Burger King, Max Burgers, Meet & Fit, Bobby Burger, Pasibus, 7th Street Bar & Grill, Mr Hamburger, Hard Rock Cafe. Każda z nich została zbadana pod kątem dostępności roślinnych opcji w menu i ewentualnej możliwości zamiany składników na roślinne. Sprawdzono również czy poszczególne burgerownie oferują roślinne dodatki (np. sosy, przekąski), a także czy wykorzystują wegańskie propozycje w swoich działaniach promocyjnych.

Przeprowadzone ankiety pokazały, że sieci burgerowni coraz bardziej skłaniają się ku roślinnym propozycjom. Aż 5 z 9 badanych sieci ma w swojej ofercie dania lub opcje roślinne. Najlepiej wypadła sieć 7TH STREET BAR & GRILL, Max Burgers i Bobby Burger. Pełen ranking znajdziecie tutaj

ZOBACZ TAKŻE:

“Niemożliwy burger” jedzeniem przyszłości?

Fot. ma charakter poglądowy. Źródło otwarteklatki.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *