Jakie prezenty rozdają pracodawcy na święta?

Przedsiębiorcy w okresie świątecznym często decydują się na zorganizowanie specjalnych upominków dla dzieci ich pracowników, samych pracowników oraz klientów firmy. Najczęściej obdarowywani są najmłodsi, a prezenty to przede wszystkim słodycze. Budżet przeznaczany na ten cel to najczęściej do 10 tysięcy złotych – wynika z raportu Oferteo.pl.

Okres świąteczny w firmach to nie tylko czas największych podsumowań i rozliczeń, ale także okazja do zacieśnienia więzi w zespole. Pracodawcy często decydują się na organizację świątecznego spotkania, przyznanie dodatkowego dnia wolnego pracownikom, a także rozdanie im świątecznych upominków. Jedną z popularnych form obdarowywania pracowników są kosze prezentowe.

Jak pokazują dane zgromadzone przez Oferteo.pl, przedsiębiorcy decydujący się na zamówienie koszy prezentowych niemal zawsze chcą umieścić w nich słodycze (91% badanych). Często wybierają też kawę lub herbatę (47%). Alkohol w formie prezentu zdecydowało się podarować 38% pracodawców. To zdecydowany spadek w stosunku do roku ubiegłego, w którym to znalazł się on w 65% upominków. Wpływ na taką zmianę mogły mieć przepisy, według których alkohol wręczany w formie prezentu nie może zostać rozliczony w firmowych kosztach. Drobną elektronikę, jak pendrive’y, powerbanki lub słuchawki, w tym roku zdecydowało się wręczyć 6% ankietowanych.

Prezenty przede wszystkim dla dzieci pracowników

Prezenty świąteczne są miłym gestem i mogą pełnić funkcję motywacyjną dla zespołu. Według analizy Oferteo.pl, pracodawcy często organizują je z myślą o dzieciach pracowników. Aż 46% wszystkich zapytań złożonych na portalu dotyczyło właśnie upominków dla najmłodszych. 34% przedsiębiorców planowało obdarować zespół, a co piąty poszukiwał prezentu dla klientów firmy.

– Kosz prezentowy może stanowić miły, robiący wrażenie gest, który z pewnością pozytywnie wpłynie na relacje między wręczającym a obdarowanym. Przedsiębiorcy, którzy w okresie świątecznym rozpoczynają poszukiwania tego typu prezentów, powinni zapoznać się z ofertami od różnych dostawców, sprawdzić możliwość negocjacji ceny oraz upewnić się, że upominki na pewno zostaną dostarczone do firmy jeszcze przed świętami – zwraca uwagę Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl.

Firmy w większości zamawiają do 25 koszy prezentowych (46% badanych). Większą liczbę, od 26 do 100 koszy, wybierało 19% pracodawców, a powyżej 100 sztuk – 35% z nich. Budżet, jaki przedsiębiorstwa przeznaczają na świąteczne prezenty, wynosi najczęściej do 10 tysięcy złotych. 65% wyrażających zainteresowanie kupnem koszy zwracało uwagę, że zależy im na jak najszybszej realizacji zlecenia, 32% składało zamówienie z miesięcznym wyprzedzeniem, a 3% robiło to trzy miesiące wcześniej.

Rodzi się coraz więcej Mikołajów i coraz mniej Baś

Fot. ma charakter poglądowy. Metodologia badania Przedstawione dane pochodzą z analizy prawie 300 zapytań ofertowych złożonych w 2019 roku w serwisie Oferteo.pl przez osoby poszukujące koszy prezentowych.