Rady jak sposób podzielić obowiązki domowe, by nikt nie czuł się poszkodowany

Mycie okien, ścieranie kurzy oraz pranie to obowiązki, które, chcąc nie chcąc, musimy wykonywać w naszym codziennym życiu. Jednak, gdy dzielimy z kimś życie, sprawy mogą się nieco skomplikować. W jaki sposób podzielić się obowiązkami domowymi, tak, by nikt nie czuł się poszkodowany, a praca była wykonana?

Podział zadań to kość niezgody w wielu związkach. Wiele par zaciekle spiera się o kwestie porządków, co niekiedy może urosnąć do poważniejszego problemu. Czy można tego uniknąć? W jaki sposób podzielić obowiązki domowe, by w naszym życiu ponownie mogła zagościć harmonia – zarówno w pokoju, jak i w związku? Kärcher ma garść porad, które mogą w tym pomóc.

Urte Paaßen ekspertka od spraw utrzymania czystości firmy Kärcher radzi: Generalnie wszystko sprowadza się do tolerancji. Nie każdy z nas ma takie samo podejście do utrzymania czystości i porządku. To, co dla jednego jest czyste, dla drugiego będzie nie do zaakceptowania. Niekiedy, aby obie strony były zadowolone, konieczny jest kompromis. Otwarta i szczera, ale pozbawiona agresywnego nastawienia komunikacja jest kluczem do sukcesu. Problemy i konflikty należy rozwiązywać od razu, zanim sprawy przyjmą nieprzyjemny obrót. Bywa, że nawet subtelne zwrócenie uwagi o konieczności odkurzenia podłóg, staje się zarzewiem kłótni”.

Po pierwsze – sprawiedliwie

Aby uniknąć nieporozumień praca musi być rozdzielona równomiernie. Dobrym pomysłem jest dowiedzenie się, które czynności w domu nasz partner lubi wykonywać, lub bardziej realistycznie, które nie należą do najbardziej znienawidzonych przez niego. Badania wskazują, że mężczyźni mniej chętnie sprzątają w łazience niż kobiety. Natomiast mycie okien, zmora wszystkich, jest mniej lubiane przez kobiety niż przez mężczyzn. Badania badaniami, lecz rozdzielenia obowiązków między sobą każda para musi dokonać indywidualnie, kierując się własnymi preferencjami w tym zakresie. Jeśli obie osoby zgodnie twierdzą, że nie lubią jakiegoś zadania można wymieniać się w wykonywaniu go lub zagrać w papier-kamień- nożyczki czy rzucić monetą.

Po drugie – im szybciej, tym lepiej

Mimo różnic jest jedna kwestia, w której obie strony są zgodne. Większość osób obu płci nie lubi sprzątać i uważa to za zło konieczne. W zleconych przez firmę Kärcher międzynarodowych badaniach zadeklarowało to aż 65% badanych. Dlatego im szybciej uporamy się ze sprzątaniem, tym lepiej.

Po trzecie – razem raźniej

Poza urządzeniami, które nam pomogą pomóc może także… towarzystwo. Warto wspólnie sprzątać , na przykład w weekendy. Dzięki temu można się nawzajem motywować do pracy i spędzić trochę czasu razem. Współpraca to klucz do sukcesu. Gdy jedna osoba skończy wycierać kurze, druga może wkroczyć z odkurzaczem. Dzięki temu sprzątanie zajmuje mniej czasu, jest usystematyzowane i skuteczne. 

ZOBACZ TAKŻE:

Guma z opon, cząsteczki kremu przeciwsłonecznego, a nawet DNA chlamydii –  co można znaleźć w powietrzu w domach

Fot., źródło mat. prasowe