Jak sprzedawcy informują o cenach? Nie jest dobrze!

Czy konsument wie ile zapłaci za produkt? Jak o tym informują sprzedawcy?  UOKiK sprawdził to w ponad 2,2 tys. sklepach. Co drugi z nich popełnia błędy. Inspektorzy sprawdzili oznaczenie ceną ponad 470 tys. partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło prawie 60 tys. partii (12,4 procent).

 

– Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do rzetelnej informacji. Konsument ma zatem prawo wiedzieć ile kosztuje dany produkt lub usługa. Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie – konsument ma prawo kupić produkt po niższej cenie. Przepisy nie wymagają, aby cena znajdowała się na każdym towarze. Znajdziemy ją na wywieszce – w sklepie, w kiosku, na poczcie – lub w cenniku. Porównujmy, ile kosztują podobne produkty. Ułatwiają to tzw. ceny jednostkowe – za kilogram, litr, 100 gramów, czy sztukę. Sprzedawca ma obowiązek je podawać – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Nie znalazłeś przy produkcie ceny? Przy kasie zapłaciłeś więcej niż było wskazane na etykiecie – poinformuj właściwą miejscowo placówkę Inspekcji Handlowej lub Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

ZOBACZ TAKŻE:

Prezes UOKiK stawia zarzuty ograniczenia konkurencji klubom koszykarskim

Fot. ma charakter poglądowy. Źródło UOKiK