Biedronka rozda bony o wartości 7,5 miliona złotych. To nie jest promocja

Do otrzymania są bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 milionów złotych. Może je zdobyć 500 tysięcy osób. To nietypowe szkolenie dla konsumentów ruszyło wczoraj.

W wyniku decyzji prezesa UOKiK właściciel sklepów Biedronka został zobowiązany do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów.

W wydanej na początku 2021 r. decyzji Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska – zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę.

Konkurs rusza  dziś – 20 września i będzie dostępny on-line na stronie szkolenie.biedronka.pl. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Szkolenie  odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Pierwsze 125 tys. osób, które w danej turze przejdzie szkolenie i wykona test, otrzyma bony. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta – dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Szczegóły zobowiązania opisane są w decyzji zamieszczonej na stronie Urzędu. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie biedronka.pl/pl/regulaminy.

ZOBACZ TAKŻE:

Sieć Kaufland pod lupą prezesa UOKiK

Fot. ma charakter poglądowy/Jacek Halicki/Wikimedia